HTML

"Egyetlen parancs van, a többi csak tanács: igyekezz úgy érezni, gondolkozni, cselekedni, hogy mindennek javára legyél.
Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás: Alattad a Föld, fölötted az Ég, benned a létra."
(Weöres Sándor: Szembe-fordított tükrök)

Aranyfa kertje

Úton járó kertészek vagyunk. A kertészet világában szerzett elméleti tudásunkat gyakorlati tapasztalatainkkal és őseink több száz éves hagyományaival ötvözzük. Az ARANYFA számunkra a Teremtő és a Teremtett világ, az ember és a természet közösségét jelképezi. Tervező és építő emberként az ember, az épített környezet és a természet együtt LÉLEK(G)-zésén dolgozunk. Légy társunk e kalandos úton! Megyesi Éva és Müller Krisztina

Arc-Kép

Megyesi Éva
Green City akkreditált okleveles kertészmérnök

Sokáig azt gondoltam, hogy véletlenül lettem kertész, hisz a gimnáziumi kedvenc tantárgyaim alapján választottam a Kertészeti Egyetemet. Csak évekkel később derült ki, hogy családom számára akkori választásom egyáltalán nem volt meglepetés.
tovább »





Müller Krisztina
táj- és kertépítész,
vezető tervező

Kaposváron születtem, május 27-én, Pünkösdváró péntek reggelén.
Az út így magától értetődően adódott: az ég- igérő- fát kell megjárnom.
tovább »

N ö v é n y b e m u t a t ó

Az orchidea sosem tartozott a kedvenc növényeim közé. Talán azért, mert sosem sikerült életben tartanom példányait. Így néha elmentem egy-egy kiállításra, megcsodáltam különleges formáikat és színeiket, de nem igazán foglalkoztattak.

Egészen addig, míg egy barátom hosszabb időre külföldre nem utazott, és rám nem bízta orchideáját…

orchidea1.JPG


és az orchidea rövid időn belül tönkre nem ment. Szóval, én és az orchidea nem vagyunk jóban, összegeztem. Barátomék hazaérkezésük után kaptak tőlem egy szép virágzó példányt kárpótlásul, magamban pedig ünnepélyesen végleg elbúcsúztam a növénytől. De az ajándékba adott növény csak visszakerült hozzám. Így össze kellett szednem magam, hisz még egy nem pusztulhat el egy kertész keze alatt!

Így kezdődött el a barátságunk, aminek tapasztalatait röviden leírom.

Az orchideák gyökereinek fényre van szükségük. Ezért áttetsző cserépben neveljük őket, ne kerüljön az átlátszó műanyag cserép kaspóba, hacsak nem üvegből készült. Így láthatjuk is, ha valami gond van a gyökerekkel, a többségük üdezöld színű kell, hogy legyen.

Én átlagban hetente kétszer öntözöm. Egyszerűen hagyom a földjén átfolyni a vizet, egy pohárnyit öntök a cserepébe a mosdó felett. Miután a felesleges mennyiség kifolyt a cserépből, visszateszem a növényt a helyére. Fontos, hogy ne maradjon a tálában víz, azt ki kell önteni.

Elég rendszertelenül tápoldatozom, ezért sajnos halványzöldek a levelei, bár ennek ellenére nagyon szépen virágzik. Javaslom ezért tavasszal és nyáron havonta egyszer orchideatáp használatát.

Még egy dolog: elvirágzás után tényleg nem kell visszavágni a virágszárat. Vagy visszaszárad magától, és akkor vágjuk le, vagy a növény belőle egy újabb elágazást nevelve fog ismét nyílni.

Végül a virágzás és a fényviszonyok… Télen csak olyan helyen tudtam eddig tartani, ami sötétebb volt annál, mint amit igényelt volna. Ennek ellenére meglepetésemre elkezdett virágszárat nevelni. Ezután naponta rakosgattam egy ablak közelébe, hogy fényt kapjon. Lehet, hogy a napi figyelemnek köszönhetően – hisz így mindig foglalkoztam vele – az állandó mozgatás ellenére is bimbókat, majd virágokat hozott, ahogy a felső kép is mutatja és hónapok óta gyönyörű.

orchidea2.JPGAz orchideák közül a pillekosbor, más néven éjjelilepke-orchidea (Phalaenopsis), amilyen az enyém is, kis odafigyeléssel és szeretettel könnyen kezelhető és megtartható. A trópusi Ázsiából származnak, de nemesített változatai azok, melyek az őshazától eltérő viszonyok között is felnevelhetőek. A fotót, melyen szép fehér pillekosbor orchideák láthatóak, egy kiállításon készítettem. Ezt már profik nevelték…

 

Címkék: növénybemutató

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranyfa.blog.hu/api/trackback/id/tr544630270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"Egyetlen parancs van, a többi csak tanács: igyekezz úgy érezni, gondolkozni, cselekedni, hogy mindennek javára legyél. Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás: Alattad a Föld, fölötted az Ég, benned a létra."
(Weöres Sándor: Szembe-fordított tükrök)
süti beállítások módosítása